Panasonic - plazma 145 cali 8K

Panasonic rezygnuje z rozwoju plazm. Wcale nie! Panasonic nadal rozwija plazmy. Skądże! Plazmy idą do kosza i zastępuje je OLED. Nic z tych rzeczy! Liczy się LCD. Można zwariować. Zamiast snuć domysły skontaktowałem się z producentem i poprosiłem o oficjalny komentarz w głośnej obecnie sprawie.

Kwestia plazm Panasonica odżyła obecnie ze zdwojoną siłą w związku z artykułem Dante D’Orazio w serwisie The Verge. Dante cytował w nim Kiyoshi Okamoto, prezesa Panasonic, który podobno powiedział mu, że firma wreszcie podjęła ostateczną decyzję i rezygnuje z rozwoju plazm. Nie ze sprzedaży, ale z rozwoju. Działy R&D Panasonica miałyby teraz skupić się na przyszłości, a tą miałby być OLED.

ZT60 wykorzystuje ostatni panel plazmowy z działu badań i rozwoju. Okamota szybko dodał jednak, że rozwój paneli nie jest tym samym co ich sprzedaż. Wyjaśnił jasno, że Panasonic będzie nadal produkował i sprzedawał plazmy przynajmniej do roku 2014

– pisał Dante D’Orazio.

Dante D'Orazio

Sęk w tym, że dzisiaj nie wiadomo już za bardzo czy tym słowom można wierzyć. Tekst The Verge był dosadny i klarowny, ale producent wydaje się odcinać od stawianych w nim tez.

Raport o tym jakoby Panasonic nie rozwijał i produkował już telewizorów plazmowych jest błędny. Technologia zastosowana w serii ZT będzie podstawą do dalszego rozwoju i produkcji paneli plazmowych (…) Wierzymy, że jest nadal miejsce do dalszego udoskonalania

– cytuje Panasonica Engadget.

Jak więc jest naprawdę? Zamiast snuć domysły zadzwoniłem po prostu do polskiego oddziału Panasonica i zadałem im jedno konkretne pytanie – czy rozwijacie nadal plazmy? Odpowiedź załączam poniżej.

Panasonic, który był i jest liderem branży RTV, będzie rozbudowywał ofertę produktową we wszystkich segmentach telewizorów. Wnikliwie badamy i obserwujemy preferencje klientów i w oparciu o nie przygotowujemy naszą strategię produktową. Jeżeli chodzi o segment plazm, nie przestaniemy dostarczać klientom referencyjnych ekranów plazmowych, skupiając się na najlepszej jakości obrazu i innowacyjnych dodatkach (…) Będziemy również rozwijać technologię plazmową w segmencie B2B

– powiedział prezes firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich.

Wypowiedź nie udziela jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy Panasonic zaprzestaje rozwoju plazm, ale przedstawiciele producenta powiedzieli mi wprost, że nie mają potwierdzenia z centrali, by informacje zawarte w tekście The Verge były oficjalnym stanowiskiem firmy.

 

Cała wrzawa wokół przyszłości plazma zaczyna przypominać szopkę. Wszyscy przecież doskonale wiedzą, że prędzej czy później ta technologia będzie musiała przejść do lamusa. Oczywiste jest też, że kolejnym krokiem rozwoju będzie OLED. Po co zatem się tak podniecać? Technologia plazmowa w formie z roku 2013 może oferować znakomitą jakość obrazu i nawet gdyby miała od jutra nie być już rozwija, to i tak jest na czym zawiesić oko.