Być może zamiast patrzeć na producentów z Japonii i Korei powinniśmy przyjrzeć się baczniej temu, co oferują Chińczycy. Ich atak może być cichy, ale skuteczny.

W zasadzie to mówienie o cichym ataku w przypadku firmy Hisense jest trochę nadużyciem. Ten Chiński producent ma 13 swoich fabryk, sprzedaje sprzęt RTV i AGD pod kilkoma markami, a w ofercie ma wszystko, od komórek, przez pralki i telewizory, a na usługach IT i zarządzaniu własnościami skończywszy. W Polsce jednak jest on mało znany. Mam nadzieję, że w przyszłości się to zmieni, bo Chińczycy potrafią pokazać bardzo ostre pazury.

Na CES 2013 prezentują chociażby:

110 calowy telewizor Ultra HD

Czyli coś takiego, z czego Samsung zrobił jedną z najjaśniejszych gwiazd swojej konferencji prasowej. O nowince Hisense mówi się mniej, bo producent jest mniej popularny. A to w zasadzie to samo. Oprócz 110 cali Hisense ma jeszcze to samo w tradycyjnych 84 (tak jak LG, Toshiba i Sony).

Przeźroczysty ekran 3D

Widzieliśmy już wyświetlacze półprzeźroczyste i widzieliśmy panele 3D. Hisense łączy jednak jedno z drugim. Ekran wymaga używania okularów oraz zewnętrznego podświetlania, więc w zasadzie jest mało praktyczny. Ale jako dowód zdolności inżynierów sprawdza się znakomicie.

Bardziej standardowe odbiorniki tego producenta mają już również platformy Smart TV, otwarte przeglądarki Opera, nagrywanie programów na USB, odtwarzanie multimediów i w zasadzie wszystko inne co znamy z bardziej popularnych u nas marek. Hisense ma nawet telewizory z Androidem 4.0, Google TV, kamerami i sterowaniem za pomocą głosu.

A jeśli to Was nie przekonuje, to spójrzcie na ich stoisko z Las Vegas. Już na targach IFA 2012 w Berlinie robiło ono wrażenie, ale na CES 2013 jest jeszcze lepiej.