Telewizja mobilna

Wpis pochodzi z Multi-bloga.

Ponad 400 osób oglądało tego lata mobilną telewizję w Waszyngtonie. Mało, ale to był tylko test. Jego celem była odpowiedź na pytanie – czy telewizja mobilna zmniejszy zainteresowanie tradycyjną, „stacjonarną” TV. Wynik badania opublikowała właśnie organizacja OMCV (Open Mobile Video Coalition), która je zamówiła. Jest dość zaskakujący.

Badani oglądali mobilną telewizję cyfrową za pomocą jednego z dwóch urządzeń: Dell Netbook lub smartfona Samsung Moment. W obydwu przypadkach czas, poświęcony przez nich na oglądanie telewizji wzrósł od 35 do 40 procent! Mobilna DTV nie tylko nie „skanibalizowała” tradycyjnej, ale zwiększyła zainteresowanie telewizją w ogóle.

Największą popularnością wśród „mobilnych” cieszyły się programy lokalnych stacji TV. Przy czym były one oglądane głównie w ciągu dnia – wtedy, kiedy zwykle nie korzystamy z dużych odbiorników. Widoczne były też różnice między użytkownikami netbooków i smartfonów.

Ci pierwsi częściej oglądali mobilną telewizję w domu, w pomieszczeniach, gdzie nie było tradycyjnych odbiorników. Z kolei użytkownicy Samsung Moment częściej spoglądali na ekran poza domem – stojąc samochodem w korkach, w czasie lunchu czy w kolejkach. Zdaniem szefów OMVC nadszedł już dobry moment na upowszechnienie mobilnej TV w standardzie DVB-H. Poprzednie próby, z udziałem m.in. operatorów telefonii komórkowej, kończyły się zwykle klapą.

Wpis pochodzi z Multi-bloga.