Czy reklamy w TV są za głośne?

Fot. na licencji CC woodleywonderworks Flickr

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zleciła zbadanie poziomu głośności reklam u 58 nadawców telewizyjnych. Czy będzie burza?

Monitoring mediów podlegających przepisom ustawy o radiofonii i telewizji rozpoczął się w czerwcu tego roku i zakończył w lipcu. Pomiary prowadził, na zlecenie KRRiT Uniwersytet Muzyczny w Warszawie.

Zgodnie ze znowelizowanym w czerwcu 2010 r. rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych, nadawcy są zobowiązani do dbania
by poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie przekraczał poziomu głośności
audycji je poprzedzających

– czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Jeśli KRRiT wykryje przypadki łamania przepisów, to może podjąć decyzję o nałożeniu na nadawcę kary wynikającej z art. 55 ustawy o radiofonii i telewizji. Póki co nie wiadomo czy komuś to grozi. Wyniki pomiarów są obecnie analizowane.

Kto Waszym zdaniem powinien dostać po tyłku?

 

Fot. na licencji CC woodleywonderworks Flickr

Opublikowany przez Szymon Adamus

Szymon Adamus, fan wszystkiego co HD, SD i OK. Widzi martwe piksele i ma cztery pary rąk. W każdej z nich trrzyma pilota.