Marketingowa ściema. Jaki kit wciskają nam producenci?

Fot Anynobody Wikimedia

Na Facebooku i Twitterze pisałem o gromkich owacjach na stojąco podczas wczorajszej konferencji prasowej Apple. Nie powiem, iPhone 6 zapowiada się fajnie. Trzeba jednak pamiętać, że producenci na konferencjach wciskają nam głównie kit. Oto kilka najlepszych tekstów jakie ostatnio słyszałem.

Uwierzcie lub nie, ale ten marketingowy bełkot pojawił się naprawdę. Tłumaczenie własne, ze słuchu.

 

Apple – na temat smartwatcha Apple Watch

Apple Watch został stworzony po to, by go nosić i można go nosić przy każdej okazji.

Szokująca informacja! Zegarek stworzony do noszenia! Wstrzymać prasę!

 

Apple o tym jak bardzo nienawidzimy kart kredytowych. Których używamy bez stresu codziennie

Cały ten proces jest oparty na małym kawałku plastiku. Czy to w przypadku karty kredytowej, czy debetowej, jesteśmy w ich przypadku całkowicie uzależnieni od wyeksponowanych liczb na przestarzałym pasku magnetycznym, który ma już pięć dekad. I kodach bezpieczeństwa, które wcale nie są takie bezpieczne. Nic dziwnego, że ludzie marzą o zastąpieniu ich od lat. Ale nie udaje im się to.

Dziękuję Apple! Dziękuję, że zmienicie mój niebezpieczny PIN w karcie na super bezpieczny odcisk palca, który zostawiam wszędzie. Ewentualnie chmurę, którą uwielbiają „organizatorzy” The Fappening. Od dawna śnię o pozbyciu się mojej karty z PayPassem, którą płacę w Żabce za piwo w 5 sekund. Uwolnijcie mnie od tej męki!

 

Panasonic w kontekście Smart Home

Panasonic łączy technologie z różnych działów w sposób, jaki nie był możliwy jeszcze kilka lat temu.

W praktyce – wymiana danych siecią bezprzewodową i nowe aplikacje :)

 

Profesor psychologii cytowany przez Samsunga na konferencji IFA 2014 w kontekście wygiętych telewizorów

…ludzie preferują wygięte przedmioty, bo są mniej zagrażające (threatening) i przyjemniejsze.

AAA! Płaski telewizor! JEZU CHRYSTE! Co z nami będzie!?

Płaskie ekrany zabijają

 

Sony o planach Ultra HD

Chcemy, by ludzie myśleli „Sony”, gdy myślą o 4K.

Chcę, by ludzie myśleli, gdy słuchają marketingowej gadki.

 

Philips o Androidzie

Duży ekran jest tym, do czego Android został stworzony.

Wiecie, że Androida w telewizorach lubię, ale bez jaj! Stworzony został do telefonów. Czy poradzi sobie na dużym ekranie nikt póki co nie wie.

 

LG o przewadze. jaką daje ich OLED

Naturalnie świecące piksele sprawiają, że każdy z nich ożywa!

Brak dodatkowego podświetlenia to oczywista zaleta OLEDów, ale liczy się efekt końcowy, a nie techniczne mumbo jumbo. Dla mnie piksele mogą nawet być zombie, jeśli tylko na końcu obraz będzie rewelacyjny.

 

Niektóre przykłady są hardkorowe, inne tylko trochę przegięte. Marketingowa gadka nie zna żadnych granic. Współczuję ludziom, którzy się na nią łapią.

Fot. na licencji CC 3.0 Anynobody Wikimedia

Opublikowany przez Szymon Adamus

Szymon Adamus, fan wszystkiego co HD, SD i OK. Widzi martwe piksele i ma cztery pary rąk. W każdej z nich trrzyma pilota.