Transmedialny świat anime i gier od twórcy Mega Mana

W dzisiejszej Masie Kultury mówimy o dziełach transmedialnych – przechodzących od jednego medium, do drugiego. Coś takiego planuje stworzyć twórca Mega Mana.

Keiji Inafune,to twórca kultowej serii Rockman, u nas znanej jako Mega Man. W jego głowie zrodziły się też takie gry jak Onimusha, Lost Planet czy Dead Rising.

Obecnie zmienił się on w twórcę Kickstarterowego. Na projekt Mighty No. 9, duchowego spadkobiercy Mega Mana, zebrał od fanów 3,8 mln dolarów (a chciał „tylko” 900 tysięcy). Jak to zwykle z Kickstarterem bywa gra jeszcze się nie pojawiła (premiera jest przewidziana na 15. września 2015), a twórca już wyciąga ręce po fundusze na kolejne projekty.

Tym razem mają to być dwa projekty w świecie Red Ash.

Pierwszy z nich, RED ASH – The Indelible Legend by comcept, to trójwymiarowa gra action-adventure z widokiem z trzeciej osoby. Ma to być połączenie klasycznego RPG z bardziej nowoczesnymi elementami.

W grze mają pojawić się Beck and Call pochodzący z gry Mighty No. 9. A przynajmniej postaci o tych samych imionach.

 

Drugi element układanki RED ASH, to film animowany tworzony przez Studio4ºC – Red Ash -Magicicada-. Na swoim koncie ma ono takie tytuły jak Spriggan, pięć segmentów Animatrixa, Justice League: The Flashpoint Paradox i kilka innych (zajrzyjcie na ich stronę).

Zarówno w grze jak i animacji będzie chodziło o poszukiwanie skarbów i przygody. Fabuła ma dotykać kwestii światów równoległych, więc nie wiadomo jeszcze jak bardzo rzeczywistości dwóch tekstów kultury będą się przenikać. Zapowiedzi są jednak bardzo ciekawe i mówią mniej więcej o tym, o czym dyskutowaliśmy z Michałem w podcaście Masa Kultury.

RED ASH to bardzo specyficzny projekt – bezprecedensowe połączenie pomiędzy firmami tworzącymi anime i gry, którzy pracując wspólnie stworzą własne dzieła bazujące na tych samych postaciach. Obydwa projekty rozgrywają się na oddzielnych, ale równoległych światach, dając twórcom swobodę stworzenia własnej historii

– czytamy w opisie na Kickstarterze.

W praktyce może to zatem oznaczać, że anime i gra będą tylko do siebie nawiązywać. Ale równie dobrze dwa światy mogą się przenikać. Jestem bardzo ciekaw co z tego wyniknie.

Anime zebrała obecnie na Kickstarterze 55 500 dolarów z potrzebnych 150 000.
Z kolei gra wideo ma już na koncie 237 000 dolarów z potrzebnych 800 000.

Do końca obydwu projektów zostało 28 dni.

Opublikowany przez Szymon Adamus

Szymon Adamus, fan wszystkiego co HD, SD i OK. Widzi martwe piksele i ma cztery pary rąk. W każdej z nich trrzyma pilota.