Lusterka w samochodzie są czymś tak silnie zaszytym w technologicznej tkance świata motoryzacji, że ich zastąpienie ekranami na desce rozdzielczej wydaje się dziwne. Continental i Audi jednak próbują.
Pierwsza z tych firm, Continental, zaprezentowała koncepcję cyfrowych lusterek w postaci ekranów organicznych OLED.
W tym systemie monitoringu nie ma martwych punktów. Niechciane efekty takie jak odbicia czy mała ilość światła też mogą zostać zminimalizowane
– mówi Alfred Eckert z działu zaawansowanej inżynierii w firmie Continental.
Inne zalety eliminacji bocznych lusterek, to zwiększenie opływowości karoserii, a co za tym idzie lepsza wydajność, mniejsze zużycie paliwa itp.
Ekrany zastępujące lusterka są umieszczone w desce rozdzielczej. Producent zauważa, że obiektyw kamery ma mniejszą powierzchnię narażoną na zabrudzenie czy zniszczenie niż tradycyjne lusterka.
Nie jest to bynajmniej pierwszy projekt tego typu. Na przykład firma Audi również usunęła lusterka ze swojego samochodu wyścigowego R18. W tamtym aucie również wykorzystano ekrany w technologii organicznej.