Drodzy Obywatele świata HD. Czy stalibyście pół dnia w kolejce do luksusowej restauracji, w której kelner jest opryskliwy, zbiera zamówienie po dwóch godzinach, a na dodatek w zupie pływa mucha? AKTUALIZACJA.
AKTUALIZACJA
Żeby było jasne (bo po komentarzach widzę, że nie jest): ten tekst nie jest o tym kto ponosi winę za niedziałające MMSy. Wiemy za mało, by z czystym sumieniem wskazywać winnego. To subiektywny wpis o komunikacji z klientami i dziennikarzami.
DALSZA CZĘŚĆ AKTUALIZACJI NA DOLE WPISU
Rozumiem kult Apple. To jest firma, która wielokrotnie zmieniła rynek. Trzeba ją za to cenić, a można nawet kochać.
Rozumiem uwielbienie dla jej sprzętu. Gdy wszystko jest ok, iOS działa rewelacyjnie dobrze.
Rozumiem nawet stanie w kolejce po nowy sprzęt. Żyjemy w czasach gadżetów i niektórym z nas posiadanie ich w dniu premiery sprawia frajdę. Kto bogatemu zabroni?
To czego nie umiem jednak pojąć, to ślepe wspieranie firmy, która często wyraźnie daje do zrozumienia, że ma swoich klientów w głębokim poważaniu…
Miesiąc temu Krystian Kozerawski pisał na MyApple o niedziałających MMSach w iPhone’ach z systemem iOS 9.
Nasz czytelnik zadzwonił na infolinię Apple, gdzie dowiedział się, że problem związany jest z certyfikacją sieci, ale po stronie operatora i wynika ze zmiany ustawień APN na serwerach Plusa. Co więcej, Apple miało sygnalizować temu operatorowi problem, jednak nie zareagował on na te komunikaty. Na problemy z MMS-ami w sieci Plus skarżyli się już wcześniej użytkownicy testujący iOS 9 w wersji beta
– pisało MyApple.
Plus ustosunkował się do tej informacji tłumacząc, że to nie kwestia ustawień APN na serwerach Plus, tylko polityka Apple.
Miesiąc później
Minęło 30 dni. Co się zmieniło?
Nic.
Podobno na iOS 9.1 beta 3 wiadomości multimedialne działają, ale mnie interesuje ostateczna aktualizacja, a nie beta testy.
Napisałem w tej sprawie do Apple, na adres, który firma sama podaje jako kontakt dla prasy. Odczekałem 7 dni, w ciągu których nie dostałem żadnej odpowiedzi. Napisałem ponownie. Odczekałem 4 dni i nadal zero odzewu.
Plusowi też musiałem się przypominać. Po drugim mailu (wysłanym w takim samym odstępie jak do Apple) dostałem odpowiedź.
Szymon Adamus: Jak wygląda aktualnie temat niedziałających MMSów w telefonach Apple?
Arkadiusz Majewski (Starszy Specjalista działu komunikacji korporacyjnej Plusa): Po zdiagnozowaniu nieprawidłowej pracy telefonów iPhone po aktualizacji ich systemu do wersji iOS 9, Polkomtel natychmiast wystąpił do firmy Apple o jak najszybsze rozwiązanie tego problemu. Sprawdziliśmy nasze systemy i wiemy, że kłopoty z obsługą MMSów nie są związane z żadnymi zmianami ustawień po stronie sieci Plus. Obecnie czekamy na reakcję firmy Apple w tej sprawie i jak najszybsze rozwiązanie opisanego problemu.
Szymon Adamus: Czy firma Apple skontaktowała się z Państwem w jakikolwiek sposób w tej sprawie?
Arkadiusz Majewski: Z tego co się dziś orientowałem, to jeszcze nie i cały czas czekamy na to.
Oczywiście Plus może się mylić lub wprowadzać w błąd. Może to jednak wina operatora? Sęk w tym, że trudno to ustalić, gdy producent sprzętu nie raczy nawet odpowiedzieć na maile.
Pokażę Wam teraz jak działa to w CD Projekt RED. Wiem, że ta firma nie ma nic wspólnego ze sprzętem i to inny przypadek niż z Apple, ale obsługa klienta, to obsługa klienta.
Wczoraj trafiłem na buga w dodatku Serca z Kamienia do Wiedźmina 3, który uniemożliwia skończenie misji Skazani na Drakenborg. Skrzynka widoczna na filmie powinna się podświetlać, a nic się nie dzieje.
- Poniedziałek 9:46 – wysłałem do CD Projekt RED zgłoszenie buga.
- 10:21 – dostałem odpowiedź z prośbą o podesłanie zapisu gry.
- 10:26 – odpowiedziałem.
- 10:53 – dostałem przeprosiny i obietnicę naprawy.
Dzień dobry,
Wiemy, że ten problem może występować u niektórych Graczy i obecnie pracujemy nad jego rozwiązaniem. Dziękuję za czas poświęcony na zgłoszenie nam tego błędu i przepraszam za niedogodność.
Pozdrawiam,
Marcin Kulikowski
Questa póki co i tak nie skończę, ale przynajmniej wiem, że sprawa jest producentowi znana i zostałem za nią przeproszony.
Mucha w zupie
Mówiąc krótko:
- Nie znam warunków certyfikacji jakiej Plus nie chce podpisać z Apple i nie wiem czy ma to związek z tematem MMSów (takie teorie pojawiają się w komentarzach pod tym tematem).
- Nie mam pewności kto odpowiada za problemy z MMSami.
- Nie wiem czy ktoś pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, a jeśli tak, to na jakim etapie są prace (beta iOS 9.1 sugeruje, że coś się w tej sprawie dzieje).
Jedyne co wiem na sto procent, to że do dzisiaj nie dostałem żadnej odpowiedzi od Apple. Chociażby wymijającej.
– Szanowny kelnerze, czekałem na obsługę dwie godziny, a w mojej zupie jest mucha.
– Mam to w dupie.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu dostałem odpowiedź z działu pomocy Apple. Jej nadawca nie życzy sobie cytowania z nazwiska i mimo, że nie muszę, to uszanuję jego prośbę.
Tym bardziej, że nie ma zbyt wiele do zacytowania. Pomoc Apple poinformowała mnie tylko, że przygląda się tej sprawie.
AKTUALIZACJA 25.10.2015
Po najnowszej aktualizacji iOS w wersji 9.1 MMSy w Plusie zaczęły działać.