W czerwcu pisałem na Multi-blogu o Smart TV Alliance, inicjatywie LG i Philipsa, która miała przyspieszyć rozwój Smart TV. Kolejne firmy dołączają do niej, ale czy coś nam to da?

Celem sojuszu jest współpraca, mająca zwiększyć zalety „inteligentnych telewizorów” (Smart TV) przez utworzenie otwartego środowiska dla producentów aplikacji. Środowisko to nie będzie chronione patentami, umożliwiając tworzenie atrakcyjnych usług niezależnych od platformy

– czytaliśmy kilka miesięcy temu w oficjalnej informacji prasowej na temat tego wydarzenia.

Firmy LG Electronics oraz TP Vision (posiadająca markę telewizorów Philips) chciały stworzyć lepsze warunki dla pisania aplikacji dla platform Smart TV. Z jedną paczką oprogramowania dla różnych platform, usprawnionymi metodami akceptacji software’u itp. Kilka miesięcy później sojusz się poszerzył o kolejnych producentów (np. Toshibę) i powstały pierwsze aplikacje mające działać w telewizorach różnych firm.

Jest to ważny krok dla naszej branży. Możliwość tworzenia aplikacji dla znacznie większej liczby urządzeń otwiera przed nami wspaniałe perspektywy. Zamiast testować tę samą aplikację na wielu różnych modelach telewizorów, możemy obecnie skupić się na jej doskonaleniu, a to oznacza znaczne zwiększenie produktywności

— powiedział David Hwang, prezes Obigo.

Teraz do sojuszu dołączają kolejni producenci:

  • Panasonic,
  • ABOX24,
  • TechniSat,
  • IBM,
  • Specific Media.

Powstała też nowa paczka oprogramowania (SDK) na telewizory z roku 2013 zawierająca między innymi:

  • obsługę nowego HTML5, CSS3 i JavaScript,
  • wsparcie dla wideo 3D,
  • dodane możliwości MPEG-DASH,
  • szersza obsługa DRM.

Sami twórcy będą mogli też łatwiej sprawdzić zgodność aplikacji z różnymi telewizorami dzięki gotowemu narzędziu diagnostycznemu i ulepszonej platformie debugującej.

Póki co nie widać jeszcze wykwitu aplikacji dzięki Smart TV Alliance, ale każdy pomysł prowadząca do standaryzacji jest tu mile widziany. Problemem Smart TV jest obecnie brak dobrej treści. Taka inicjatywa może ułatwić jej tworzenie.

Na koniec pozostaje jeszcze pytanie kto kolejny dołączy do inicjatywy? Na nie trudno odpowiedzieć. O wiele łatwiej stwierdzić kto tego na pewno nie zrobi. Na 100% do Smart TV Alliance nie dołączy Samsung. Ma zbyt silną i rozbudowaną własną platformę Smart TV. Nie ma powodu, by dzielić się czymkolwiek. W przypadku Sony też jest to mało prawdopodobne. Inni producenci mogą pojawić się prędzej czy później.

Więcej o planach Smart TV Alliance dowiemy się lada dzień. W środę 9. stycznia na targach CES 2013 ma odbyć się konferencja prasowa sojuszu.

Wpis pochodzi z Multi-bloga.