Przyszłość TV

Targi IFA 2014 dobiegły końca. Wyklarowały się na nich bardzo wyraźne trendy u każdego z producentów telewizorów. Trendy, które wbrew wszelkie logice da się opisać jednym słowem. Sprawdźcie sami.

Nie chodzi o to, że nie chce mi się pisać lub, że brakuje mi materiałów. Mam 4 GB zdjęć i 20 000 znaków notatek. Będę z nich korzystał na pewno jeszcze nie raz w nadchodzących tygodniach i miesiącach, bo IFA to skarbnica wiedzy. Sęk w tym, że niektóre kwestie są bardzo proste. Na przykład to, na co będzie kładł nacisk każdy z producentów. Jeszcze nigdy, od czasu gdy jeżdżę na targi IFA, nie było to tak jasne jak w tym roku.

Poniżej jedno słowo podsumowujące nowe strategie producentów telewizorów i 140 znaków podsumowania. Dosłownie. Ani przecinka więcej. Nie jest potrzebny.

Samsung – curved

Curved, wygięte, krzywe… nazwa nie ma znaczenia. Samsung stawia na zagięte matryce i będzie je promował na całego. Idzie mu to znakomicie.

IFA 2014 - curved Samsunga

 

LG – OLED

UHD i zagięte matryce też, ale to OLED będzie wyznacznikiem telewizyjnych nowości LG. Nowe serie, niższe ceny i prztyczek w nos Samsunga.

IFA 2014 - OLED LG

 

Philips – Android

10 telewizorów z Androidem, a w przyszłości wszystkie panele Smart TV. Do tego odtwarzacz UHD880. Philips stawia wszystko na Androida.

Philips PFS8109

 

Panasonic – jakość

Po śmierci plazm Panasonic musi udowodnić, że jego LCD są świetne. Modelowi AX900 może się udać. Japonia stawia na jakość obrazu i dźwięku.

IFA 2014 - LCD Panasonica

 

Toshiba – rozwój

U Toshiby mało nowości, ale producent chce się rozwijać. Nowe Smart TV, nowe modele… Najciekawsze nowinki niestety nadal wśród prototypów.

IFA 2014 - prototyp Toshiby

 

Sony – multimedia

Sony rozwija PS4, gry z chmury, muzykę Hi-Res i przemysł filmowy. O sprzęcie TV mówi mniej, bo mniej na nim zarabia. Multimedia i mobilki.

IFA 2014 - gry Sony

 

Sharp – niewiadoma

U Sharpa jest ciężko i nie wiadomo co z nim będzie za 2-3 lata. Póki co UHD w serii UD20 i Quattron Pro. Trzymam kciuki.

Sharp UD20

 

TCL – ambicje

Na IFA TCL miał wszystko – LCD, wygięte matryce, UHD, nawet OLED. Problemem jest brak wyraźnej strategii i wyjątkowego sprzętu. Są ambicje.

IFA 2014 - TCL

 

Jeśli chcecie podyskutować, o którejś ze strategii, to zapraszam do komentowania pod tym wpisem lub na moim Facebooku. Chętnie odpowiem na Wasze pytania.