Jesteście głodni? Sięgajcie po komórkę! Kilka kliknięć, odrobina cierpliwości i możecie jeść. Tak w teorii ma działać aplikacja mobilna serwisu Pyszne.pl. Jak sprawdza się w praktyce? Testuję ją i rozdaję prezenty.
Pyszne.pl odezwało się do mnie z propozycją testu ich serwisu i aplikacji mobilnej. Po ustaleniu warunków współpracy (brak jakiegokolwiek wpływu na mój tekst) dostałem od nich kupon na kilka posiłków oraz prezenty dla Was (o których po teście).
Czy najadłem się do syta?
Jedzenie online
Jeśli nie znacie serwisu Pyszne.pl, to wyjaśniam, że w teorii jego działanie ma wyglądać tak:
- Wchodzicie na stronę internetową lub otwieracie aplikację w telefonie/tablecie.
- Wpisujecie swój adres lub włączacie GPS.
- Wyszukujecie restauracje dowożące do Was i wybieracie interesującą Was kuchnię.
- Dodajecie potrawy do koszyka, płacicie i czekacie na jedzenie.
Możecie postrzegać Pyszne.pl jako kulinarną porównywarkę cen lub zbiorcze menu wszystkich restauracji dowożących do Was.
To podstawa. Jeśli chcecie iść dalej, to możecie jeszcze założyć swoje konto i zbierać pieczątki z wybranych restauracji oraz punkty lojalnościowe. Te pierwsze możecie wykorzystać w restauracjach, by uzyskać rabat. Z kolei punkty lojalnościowe możecie zużyć u partnerów Pyszne.pl (np. poczta kwiatowa, sklepy z odzieżą, magnesami, artykułami kuchennymi, księgarnia itp.).
Ostatnio serwis wybierał też top restauracje z dowozem w niektórych miastach, promując miejsca nagradzane na podstawie ilości i średniej z ocen dodanych do serwisu. Bo oczywiście jak na rok 2015 przystało po zamówieniu posiłku z restauracji można ją też oceniać.
Tyle teorii. Jak to działa w praktyce w wersji komputerowej oraz zaktualizowanej aplikacji mobilnej?
Jeść! Jeść! Jeść!
Z Pyszne.pl korzystałem już wcześniej, ale w ubiegły weekend robiłem to tylko i wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej dostępnej na Androida oraz urządzenia Apple z systemem iOS (przedstawiciele serwisu poinformowali mnie, że w 2016 roku ma pojawić się również wersja na Windows Phone). Wersja na Androida jest bardziej rozbudowana, pozwala na zalogowanie się na swoje konto i zarządzanie nim. Na iPhonie aplikacja jest aktualnie w wersji beta i nie ma jeszcze rozbudowanych opcji.
W lipcu zeszłego roku aplikację testował Tomek Popielarczyk. Wspominał wtedy, że nie obsługiwała ona wyszukania lokalizacji po GPS i miała ograniczone możliwości płatności internetowej. W najnowszej wersji appka Pyszne.pl pozwala już na znalezienie restauracji wykorzystując moduł GPS komórki czy tabletu, a wśród form płatności znajdujemy:
- płatność gotówką przy odbiorze
- przelew bankowy
- PayU
- PayPal
- i płatność kartą
W mojej ocenie to już wystarczająco rozbudowane funkcje sprawiające, że aplikacja jest bardzo praktyczna.
Jak przebiega cały proces?
Wyszukiwanie restauracji i dodawanie zamówienia do koszyka na aplikacji jest intuicyjne. Na końcu przechodzimy do podsumowania, wybieramy formę płatności, zatwierdzamy i to wszystko. Pyszne.pl pokazuje przewidywany czas dostawy (zależny od restauracji, więc nie traktuje go jako pewnik) i podaje dane do kontaktu z lokalem, gdybyśmy mieli jakieś pytania. Jeśli jesteście zalogowani i uzupełniliście odpowiednie dane, to serwis wysyła też maila z potwierdzeniem oraz SMSa.
W ramach testu zrealizowałem trzy zamówienia, z dwóch kont. Dwa za pomocą aplikacji, jedno przez komputer.
Jedyny większy problem jaki miałem, to brak rozpoznania kuponu promocyjnego przy jednym zamówieniu. Serwis pokazał potwierdzenie, ale nie pobrał pieniędzy z kuponu i nie przekazał zlecenia do restauracji. Konieczny był kontakt z restauracją, która z kolei przekazała sprawę do Pyszne.pl (brak numeru telefonu do Pyszne.pl na stronie, o czym za chwilę). Pracownik serwisu oddzwonił do mnie po około dwóch minutach od rozłączenia się z restauracją i zajął sprawą od ręki. Cały problem udało się rozwiązać w 5 minut.
Nieźle. Wystąpił problem, ale reakcja była szybka, obsługa bardzo miła i pomocna.
Poza tym w czasie moich testowych zamówień nie miałem żadnych problemów. Aplikacja działała stabilnie i tak jak powinna – prosto i bez stawiania niepotrzebnych przeszkód na drodze do zakończenia zamówienia. Chodzi o jedzenie, więc każda minuta jest na wagę złota!
W przypadku strony www przeszkadza mi trochę sekcja „Najpopularniejsze”, która pokazuje ulubione potrawy klientów danej restauracji. Często mylę ją z głównym menu. Brakuje też zdjęć faktycznie zamawianych potraw, dostarczonych przez restauracje. W wersji komputerowej serwisu w menu pojawiają się fotki, ale nie przedstawiają one potraw z danej restauracji. To tylko element estetyczny witryny.
Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Pyszne.pl znakomicie agreguje informacje z danego obszaru w jednym miejscu i pozwala szybko znaleźć konkretne oferty oraz wybrać ulubione potrawy. Bez konieczności wertowania dziesiątek stron.
Jedzenie docierało do mnie szybko i bez większych problemów. Póki co mam szczęście i trafiałem tylko na bardzo udane restauracje.
Drobne poprawki
Serwis jest duży, więc łatwo o małe wpadki. W czasie testów znalazłem kilka detali wymagających poprawy:
- W wersji PC na podstronie kontaktu z serwisem znajdujemy tylko formularz mailowy. W aplikacji mobilnej jest również informacja o pomocy telefonicznej pod numerem 71 707 14 11 (działa codziennie od 11 do 22 ). Dziwne, że nie ma tej informacji w wersji komputerowej serwisu.
- Na stronie internetowej jest tylko link do aplikacji w Google Play, nie ma informacji o wersji na iOS, która również jest dostępna.
- Na stronie „Jak to działa” film instruktażowy jest ustawiony jako prywatny. Ktoś wyraźnie nie sprawdził tego po publikacji (w wersji mobilnej jest ok – są zdjęcia, a nie film).
- W czasie testów jedna z restauracji (poznańska Tavaa, kuchnia indyjska) w systemie Pyszne.pl pokazywała brak dostawy pod mój adres, jednak przy zamówieniu bezpośrednio w restauracji była ona możliwa. Z kolei burgerownia Pastwisko nie miała wszystkich potraw w menu Pyszne.pl. Przypuszczam jednak, że to kwestia poprawy bazy danych, którą powinna wykonać sama restauracja, a nie serwis. AKTUALIZACJA – Pyszne.pl poinformowało mnie, że dane dotyczące menu i obszaru dostawy dostają od od restauracji. Za aktualizację tych danych na serwisie odpowiadają pracownicy Pyszne.pl.
Są to bardzo drobne wpadki, które nie zmieniają ogólnego, wysokiego poziomu zarówno wersji komputerowej strony Pyszne.pl, jak i jej aplikacji mobilnej.
W Pyszne.pl najwygodniej zamówienia zrealizowałem przez komputer, następnie na komórce z Androidem, a na końcu na iPhonie z iOS (ze względu na mniej rozbudowane opcje konta). We wszystkich trzech wersjach aplikacja/strona zrobiła jednak znakomicie to, do czego została zaprojektowana – nakarmiła mnie do syta!
KONKURS
Na początku wspomniałem, że Pyszne.pl sprezentowało kilka kuponów dla Obywateli świata HD. Mam dla Was trzy kupony do wykorzystania w Pyszne.pl. Każdy z nich jest wart 50 zł, zrealizujecie go wpisując na końcu zamówienia w serwisie lub aplikacji mobilnej do 15 lutego 2016.
Proszę Was tylko o dwie rzeczy.
- Polubcie profil Pyszne.pl na Facebooku lub Twitterze i mnie na Facebooku lub subskrybujcie na YouTube.
- Następnie napiszcie w komentarzu pod tym testem lub na dowolnym serwisie społecznościowym co dobrego planujecie zamówić z Pyszne.pl i czemu akurat to?
Trzy najciekawsze komentarze nagrodzę kuponami. Na odpowiedzi czekam do poniedziałku, 25.01.
Smacznego!
Aktualizacja 25.01.2016