Wpis pochodzi z Multi-bloga.
Aplikacje telewizyjne, udostępniające pliki wideo online, są najczęściej pobieranymi widgetami w sklepie Samsung TV Apps. Na platformie dostępnych jest już ponad 1000 aplikacji Smart TV. W Polsce można korzystać z 300, w tym z 16 polskojęzycznych.
Samsung TV Apps to pierwszy na świecie telewizyjny sklep z aplikacjami internetowymi. Niedawno przekroczony został pułap 10 milionów pobrań. Liczba pobranych z Samsung TV Apps aplikacji wzrosła o 100% w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. Każdego dnia sklep odnotowuje przeszło 50 000 pobrań, czyli dwa razy więcej niż w maju 2011 roku. Wśród najczęściej pobieranych widgetów znajdują się te, które pozwalają oglądać video online.
Pierwsze miejsce na świecie w tym zestawieniu zajmuje YouTube, który jest najpopularniejszą aplikacją w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. W Polsce najbardziej popularną aplikacją jest ipla, za pośrednictwem której można oglądać materiały z grupy Polsat i nie tylko. Użytkownicy znajdą tu seriale, retransmisję wydarzeń sportowych, kulturalnych, serwisy informacyjne oraz rozrywkowe – łącznie ponad 20 tysięcy materiałów wideo.
Dużą popularnością cieszą się też takie aplikacje jak: „Gazeta.pl Wiadomości”, „Onet.pl Wiadomości”, iplex czy vod.tvp.pl. W Polsce około 60 tysięcy telewizorów jest już podłączonych do Internetu, co stanowi około 35 % wszystkich telewizorów firmy Samsung z funkcją Smart TV. Obecnie użytkownicy mogą korzystać z 16 polskich aplikacji, a ich liczba do końca roku ma wzrosnąć do 30.
Wpis pochodzi z Multi-bloga.