Wpis pochodzi z Multi-bloga.
Jeśli tak dalej pójdzie, to niedługo będziemy mieli na rynku monitory, telewizory i projektory przeznaczone do wszelkiej maści gier wideo, filmów, programów telewizyjnych i innych multimediów. Rozumiem jeszcze szeroką kategorię monitorów do gier. Ale konkretnie do gier strategicznych?!
BenQ RL2240H to monitor Full HD LED o przekątnej 21,5 cala i proporcjach 16:9. Producent reklamuje go w oficjalnej informacji prasowej właśnie jako wyświetlacz idealny do gier strategicznych RTS.
Wspaniałe było móc obserwować jak model XL2410T odnosi wielki sukces w czasie DremHack Summer 2011, Global Starcraft II League oraz GamesCon 2011. Entuzjazm z jakim przyjęła monitor społeczność graczy była wręcz fenomenalna. Jestem przekonany, że sukces rynkowy monitora, bez względu na to czy jest on kierowany do graczy czy też nie, tkwi w szczegółach. Mamy nadzieję, że RL2240H przypadnie do gustu graczy w RTS na całym świecie
– powiedział Peter Chen EPV oraz General Manager BenQ Technology Product Center.
I niech mi ktoś teraz wytłumaczy czym różni się monitor do strategii czasu rzeczywistego, od monitora do FPS-ów, RPG czy innych gier? Liczy się szybka reakcja matrycy, dobre podświetlanie i ewentualnie wszystko inne co związane z obrazem (kolory, kontrast itd.). Producent co prawda dodaje do wora coś co nazywa się RTS Mode (parametry ekranu przystosowane do gier RTS), ale co to niby mają być za magiczne ustawienia?
I proszę nie pisać w komentarzach, że to po prostu sprytny sposób na stworzenie w umysłach klientów potrzeby na produkt, o istnieniu którego inaczej nawet by nie pomyśleli. Zdaję sobie sprawę, że oto własnie chodzi. Konkurencja na rynku jest duża, nie ma już nisz, które można by przejąć, więc trzeba je stworzyć. Ale czy tylko według mnie jest to szyte bardzo grubymi nićmi?
Oprócz tego ekran wydaje się ok. Podstawowe funkcje:
- przekątna 21,5 cala,
- rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli,
- matryca TN podświetlana diodami LED,
- czas reakcji matrycy 5 ms, 2 ms GTG,
- jasność 250 cd/m2,
- kontrast 1000:1,
- pixel pitch 0,248,
- 16,7 mln kolorów,
- color gramut 72%,
- kąty widzenia 170/160 stopni.