W wywiadzie z Nikkei Mamoru Yoshida z Panasonica zapowiedział zmiany w sektorze telewizyjnym tego producenta. Ten rok dział TV Panasonica zamyka na minusie. W przyszłych latach Japończycy muszą więc coś zmienić. Na szczęście nie planują całkowitego wyjścia z działu RTV.
Gdy przejmowałem kierownictwo w zeszłym roku zauważyłem, że niektóre modele telewizorów już zeszły poniżej granicy opłacalności. Zdecydowałem o usunięciu tych modeli i zawężeniu oferty. Obciąłem naszą ofertę plazm o połowę. Sprawdziliśmy też koszty produkcji – informuję zarządców naszych linii produkcyjnych, by w przypadku nowych modeli zmniejszyli koszty o połowę
– powiedział Yoshida.
W celu ograniczenia wydatków Panasonic zamierza zmniejszyć ilość personelu i przeanalizować swoją strategię sprzedażową. Ma się z tym wiązać chociażby zmiana tradycyjnej polityki firmy, która do tej pory skupiała się głównie na telewizorach plazmowych o dużych przekątnych. Yoshida zapowiada również ostrzejszą walkę w sektorze Smart TV. Zaprzecza jednak, jakoby firma miała zrezygnować całkowicie z sektora telewizyjnego na rzecz technologii odnawialnych źródeł energii.
Panasonic przyspiesza rozwój „zielonych” technologii energetycznych, ale nie oznacza to, że zaprzestaniemy produkcji telewizorów i systemów audio-wizualnych
– uspokaja przedstawiciel producenta.