Wpis pochodzi z Multi-bloga.
Na polski rynek trafiły okulary 3D kalifornijskiej firmy EX3D. Przeznaczone są do oglądania filmów trójwymiarowych, wyświetlanych w technice pasywnej (np. LG Cinema 3D). To jak dotąd najbardziej chyba eleganckie gadżety tego typu, do tego w całkiem przyzwoitej cenie ok. 130 zł. Ich dystrybutorem jest niemiecka firma Hama, która – co ciekawe – sama jest producentem okularów 3D do różnych typów telewizorów (zobacz video z targów IFA w Berlinie).
Co prawda pasywne okulary do 3D można kupić już za 30 zł a nawet mniej, ale „odpustowy” design najtańszych modeli nie każdego zadowoli. A takie właśnie modele są najczęściej oferowane w kinach 3D. Kalifornijska oferta jest propozycją dla tych, którzy bardziej niż inni cenią sobie styl ubioru i dodatków. Teraz będą mogli użyć własnych akcesoriów o hollywoodzko brzmiących nazwach: Angelina, Maverick, Bowie itp.
Każda para EX3D wygląda jak markowe okulary znane z najlepszych salonów optycznych. W ofercie producenta znajduje się kilkanaście modeli w czterech seriach – Casual, Fashion, Kids i Premium – przeznaczonych dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Mogą być wykorzystywane do oglądania filmów w kinach lub na telewizorach, a także trójwymiarowych gier komputerowych.
Wszystkie modele okularów EX3D są pasywne, a więc takie, jak te wykorzystywane w salach kinowych. Taka technika sprawia, że okulary są bardzo lekkie i nie muszą korzystać z baterii. Tego typu stereoskopowy obraz jest także mniej męczący dla użytkownika, niż ma to miejsce w przypadku aktywnych okularów 3D, których słabą stroną jest tzw. efekt migotania. Ceną za te korzyści jest mniejsza rozdzielczość (1920 x 540 pikseli) niż w przypadku techniki aktywnej (1920 x 1080).
Okulary EX3D są nie tylko stylowe, ale także solidne i bezpieczne. Wszystkie modele zostały wyposażone w odporne na zadrapania soczewki, które pochłaniają promieniowanie UV.
Wpis pochodzi z Multi-bloga.