Firma Porsche Design Studio stworzyła 201-calowy ekran, którego monstrualne rozmiary ustępują tylko gigantycznej cenie – 810 000 dolarów. Niech jednak Was ona nie zraża. Może warto zacząć odkładać?
Telewizor 201 SEED C kosztuje 810 000 dolarów, a więc około 2,5 miliona złotych. Całkiem sporo jak za „ekranik” prawda? Nawet jeśli wyszedł spod desek kreślarskich speców Porsche.
Za co (oprócz marki) producent każe sobie płacić tak nierealne pieniądze? Oprócz gigantycznej przekątnej i wodoodpornej konstrukcji pozwalającej na instalację dworze, jest tu również system składania ekranu do postaci masywnego słupa, który następnie chowa się pod ziemią. Podniesienia ekranu ma trwać zaledwie 15 sekund, a rozłożenie go kolejne 25 sekund, więc w niespełna minutę można z pustego placu przed domem czy firmą, zrobić plac oświetlony tysiącami diod LED. Obraz na C SEED TV ma być widoczny nawet w bardzo ostrym słońcu. Konstrukcja może obracać się o 270 stopni, a za wrażenia słuchowe odpowiada 15 głośników sterowanych zdalnie za pomocą pilota.
Do zastosowania domowego się to oczywiście nie nadaje. Do promocji miasta, informacji lub sztuki – owszem. Tylko jaki prezydent albo artysta byłby w stanie wydać 2,5 miliona złotych na ekran informacyjny LED?
Zresztą o całkowitym oderwaniu od rzeczywistości tego pomysłu, może świadczyć fakt, że nie jest to koncepcja nowa. Porsche Design Studio rozpoczęło zbieranie zamówień na to monstrum latem 2011 roku. Od tamtej pory słuch o nim zaginął i nie widziałem wzmianek o żadnej instalacji. Jeśli Wam taka informacja obiła się o uszy, to dajcie znać. Ciekaw jestem czy 201 C SEED został gdzieś postawiony i jaki wariat się na to zdecydował.