Cyfryzacja – oto słowo, o którym słyszy się coraz więcej. Dotyczy ono wyłączenia w Polsce analogowego sygnału telewizji. Przechodzimy całkowicie na cyfrę, a więc niezbędna będzie modernizacja sprzętu. Kampania informacyjna na temat DVB-T ruszyła już jakiś czas temu. Teraz pojawiają się spoty kierowane do osób starszych. O cyfrowej telewizji uczy aż do bólu stereotypowa babcia Lodzia.
Rusza emisja krótkich spotów edukacyjnych, w których bohaterka, babcia Lodzia poznaje świat telewizji naziemnej. Poza przygodami babci, na ekrany trafi też 8 krótkich audycji na temat instalacji telewizji naziemnej, przedstawiające w prosty sposób procesu cyfryzacji telewizji
– czytam w opisie poniższego filmu na YouTube.
Podobnie jak poprzednie reklamy, tę też zrealizowała Fabryka Komunikacji Społecznej. Nadawcami spotu są Ministerstwo Cyfryzacji i Administracji, TVP, Polsat, TV4, TVN, Puls. Ten i dalsze spoty mają przekazywać już bardziej konkretne informacje dotyczące przejścia z sygnały analogowego na cyfrowy.
Słowa DVB-T MPEG4 pojawiają się w spocie co kilkadziesiąt sekund, ale to dobrze, o to w sumie tutaj chodzi. Spot może i jest „trochę” infantylny, ale trzeba przyznać, że wreszcie podaje jakieś konkretne informacje i podkreśla najważniejsze aspekty przejścia z analogu na cyfrę. Humor też nawet nie jest tak sflaczały jak się spodziewałem.
Innymi słowy – mi się podoba.