Fot. na licencji CC woodleywonderworks Flickr

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zleciła zbadanie poziomu głośności reklam u 58 nadawców telewizyjnych. Czy będzie burza?

Monitoring mediów podlegających przepisom ustawy o radiofonii i telewizji rozpoczął się w czerwcu tego roku i zakończył w lipcu. Pomiary prowadził, na zlecenie KRRiT Uniwersytet Muzyczny w Warszawie.

Zgodnie ze znowelizowanym w czerwcu 2010 r. rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych, nadawcy są zobowiązani do dbania
by poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie przekraczał poziomu głośności
audycji je poprzedzających

– czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Jeśli KRRiT wykryje przypadki łamania przepisów, to może podjąć decyzję o nałożeniu na nadawcę kary wynikającej z art. 55 ustawy o radiofonii i telewizji. Póki co nie wiadomo czy komuś to grozi. Wyniki pomiarów są obecnie analizowane.

Kto Waszym zdaniem powinien dostać po tyłku?

 

Fot. na licencji CC woodleywonderworks Flickr