Raz na jakiś czas lubię kogoś pochwalić. Na przykład dobry serwis gwarancyjny albo znakomitych PRowców. Już taki jestem milutki. Dzisiaj chwalę firmę Echostar.

Jeśli jej nie znacie, to spokojna głowa – macie prawo. To dostawca telewizji kablowej, telefonii i Internetu działający w Poznaniu i jego okolicach. Korzystam z jego usług trochę z musu, bo na moim obszarze nie ma innego providera Internetu. Swego czasu chętnie bym go zmienił, bo Internet był wolny, awaryjny, a obsługa klienta nigdy nie odbierała telefonów. Jednak w ostatnim roku w Echostarze sporo się zmieniło. Komunikacja z dostawcą jest normalna (czytaj – dostaję szybkie odpowiedzi na maile, mogę się dodzwonić, a numer awaryjny działa), często pojawiają się ciekawe promocje, a pakiety na Internet stały się ciekawsze.

Do opublikowania tego wpisu przekonała mnie jednak Pani Magdalena Prus z biura obsługi abonenta Echostaru. Jakiś czas temu pytałem ją o zwiększenie szybkości łącza. Chodziło o upload, który miałem paskudnie niski. Pal licho streamowanie na Twitchu, które było niemożliwe, ale nawet wgrywanie filmików na mój kanał YouTube sprawiało ból. Zasugerowałem Pani Magdalenie, że wysokość moich opłat jest wystarczająca i miło by było, gdyby wieloletniemu klientowi zwiększyć szybkość wysyłki danych w cenie abonamentu. Zrobiło mi się niezwykle miło gdy usłyszałem, że jest to jak najbardziej możliwe.

100 megabitów downloadu (realne 80) i 8 uploadu to żadne szaleństwo. Większa szybkość wysyłki wymaga w Echostarze nowego okablowania, więc może pojawi się w przyszłości. Liczę na to. Jednak najważniejsze jest to, że po kilku prostych poprawkach w komunikacji w tej firmie i małych (w kontekście czasu współpracy) gratisach jestem ponownie zadowolony z usług tego dostawcy.  Nie całkowicie, to oczywiste. Są w Poznaniu trzykrotnie tańsze łącza o szybkości 300 megabitów w obydwie strony. Widziałem je w akcji, robią wrażenie szybkością i stabilnością. Chodzi jednak o podejście do klienta i problemu. Bez chowania głowy w piasek, a wręcz przeciwnie, ze zrozumieniem potrzeb.

Echostar – bardzo dobre zmiany! Tak trzymajcie.