Oprócz panelu ZL2 z 3D bez okularów, na targach IFA 2011 Toshiba zapowiedziała też nowe możliwości społecznościowe. Jestem sceptyczny.
Nowe pomysły Toshiby, to poszerzenie możliwości sieci Toshiba Places. Jest to wirtualne centrum do zarządzania opcjami sieciowymi: widgetami, programami itp. Toshiba chce poszerzyć je o:
- produkty w chmurze – tak by telewizor można było rozbudowywać bez końca,
- wirtualną księgarnię,
- VOD maxdome.
Dlaczego jestem sceptyczny? Bo póki co Toshiba Places nie zachwyca. W panelu Toshiba UL863 który ostatnio testowałem, wybór treści w Polsce był tragiczny. Ilość widgetów można było pokazać na palcach jednej ręki. Boję się, że z nowymi dodatkami będzie tak samo. Maxdome będzie dostępny poki co tylko w Niemczech, księgarnia zapewne też nie trafi odrazu do Polski.
Tak więc życzę Toshibie wszystkiego najlepszego w dziedzinie Smart TV, ale moim zdaniem żadnej rewolucji tu nie będzie.