Raptem kilka dni po moim tekście na temat telewizorów Ultra HD na Mundial 2014 trafił w moje ręce raport mówiący o tym, co kupujemy przed dużymi wydarzeniami sportowymi, jaki wybieramy sprzęt i za ile. Zgadniecie jaka marka sprzedaje się najlepiej?
Raport, o którym mówię przygotował serwis porównujący ceny produktów okazje.info. Twórcy publikacji bazowali na informacjach ze swojej bazy danych z trzech ostatnich miesięcy. Mówimy więc o danych na temat wyszukiwania i przejść do sklepów, a nie faktycznych zakupach. Po części jednak jedno wynika z drugiego.
Zgodnie z tym co pisałem we wspominanym tekście, Polacy zmieniają sprzęt przed ważnymi wydarzeniami sportowymi. Zachęcają ich do tego sami producenci, którzy obniżają ceny i nęcą promocjami.
Specjaliści Okazje.info porównali ceny telewizorów LED i 3D ze stycznia i z kwietnia. O ile cena tych pierwszych spadła o ponad 130 zł (ze średniej ceny 2274 zł do 2138 zł), o tyle na jeszcze lepsze oferty można liczyć względem telewizorów 3D, które w polskich domach powoli zaczynają być standardem. W styczniu były dostępne w średniej cenie 5305 zł, w kwietniu cena spadła do 5034 zł, co daje różnicę aż 271 zł
– czytamy w raporcie okazje.info.
Według danych porównywarki największą popularnością cieszą się:
Telewizory 3D
- Samsung UEF6400 – 46 cali
- LG LA660S – 47 cali
- Panasonic ST60 – 50 cali
Telewizory LCD LED
- Samsung EH5300 – 40 cali
- Toshiba L1333G – 22 cale
- Panasonic E6 – 42 cale
Telewizory 4K
- Samsung F9000 – 55 cali
- LG LA970V – 55 cali
- Sony X9005A – 55 cali
Wyniki wyraźnie wskazują na dominację Samsunga, co nie jest dziwne. Ten producent prowadzi w sprzedaży. Smutno może zrobić się fanom Sony, których ulubiona firma trafiła do TOP 3 wyłącznie w kategorii Ultra HD. To ciekawe, biorąc pod uwagę, że z wymienianych marek to właśnie Sony jest oficjalnym partnerem FIFA w Mistrzostwach świata w piłce nożnej 2014.
Pod względem wielkości i ceny nie ma wielkiego zaskoczenia. Polacy nadal preferują modele w cenie do 1000 lub 2000 zł i rozmiarze do 39 lub 49 cali.
Przypomnę, że w lipcu 2013 roku podobne badanie przeprowadził TNS Polska. Wtedy również okazało się, że preferujemy odbiorniki mniejsze
- 33-39″ – 18%
- 40-42″ – 37%
i tańsze
- 1501-2000 zł – 32%
- 3001-5000 zł – tylko 16%
Najnowsze dane z serwisu okazje.info potwierdzają te preferencje Polaków.
Choć w tegorocznym mundialu zabraknie polskiej reprezentacji, to najwięksi producenci sprzętu RTV pamiętają o swoich polskich klientach
– kończą okazje.info.