Inwestycje w nowoczesne technologie, rozwój usług telewizji cyfrowej i superszybkiego Internetu. Oto czym ma zaowocować połączenie UPC Polska z siecią kablową Aster. Brzmi pięknie. Zobaczymy jak będzie w praktyce.
Simon Boyd, prezes zarządu UPC Polska, uważa, że łączenie się firm tego typu będzie tworzyło bardziej sprzyjające warunki do rozwoju polskich sieci kablowych. Kablówki będą miały dzięki temu większe możliwości walki z największymi firmami.
Rozdrobnienie branży kablowej przyczynia się do umocnienia pozycji najsilniejszych graczy. Dlatego również w Polsce konieczne jest budowanie realnej konkurencji wobec takich gigantów rynkowych, jak TP SA czy ogólnopolskie platformy satelitarne. Zakup spółki Aster nadaje początek długo oczekiwanemu procesowi konsolidacji branży, a jego rozpoczęcie jest sukcesem całego środowiska. Skala jest bowiem niezbędna dla dalszego rozwoju na wysoce konkurencyjnym rynku, na którym działamy
– stwierdził Boyd.
Dla klientów kablówek Aster będzie to zapewne połączenie korzystne. UPC ma niezłą ofertę kablową oferując dekodery z nagrywarkami, filmy na żądanie oraz Internet do 150 Mb/s. Szkoda tylko, że za ciekawą ofertę HD trzeba płacić dodatkowo. W pakietach podstawowych są tylko 4 stacje HD – TVP, Polsat, TVN i TVS. Kolejne 13 można dokupić w pakiecie Super HD za 21 zł miesięcznie (plus 10 zł aktywacja).
Wstępna umowa między Liberty Global, spółką matką UPC Polska, oraz Mid Europa Partners, właścicielem Aster została podpisana 5 grudnia 2010 r. UPC Polska otrzymało warunkową zgodę na koncentrację z Aster 5 września br. Kolejnym krokiem po podpisaniu umowy będzie integracja obu firm.
– informuje nadawca, a na swojej stronie internetowej zapewnia, że transakcja zakupu Aster nie będzie miała wpływu na dotychczasowe warunki świadczenia usług oraz obsługi klientów zarówno UPC jak i Aster.
UPC Polska miało na koniec drugiego kwartału tego roku 1 089 200 klientów, a Aster 380 000.