coper75, jeden z moich czytelników, poprosił mnie o ustalenie co się dzieje z widgetem serwisu Ipla w kinach domowych Samsunga z tego roku. Skontaktowałem się z producentem i już wiem w czym rzecz i kiedy się ich spodziewać.

Gdzie jest Ipla?

Samsung oferuje bardzo popularną aplikację Ipla nie tylko w swoich telewizorach, ale również sprzęcie do odtwarzania. W kinach domowych z zeszłego roku działa bez problemu. Jednak w seriach HT-E4xxx i HT-E5xxx z tego roku są z nią problemy.

Zadzwoniłem na infolinię Samsunga z pytaniem czy to jednostkowy przypadek. Polecono mi restart aplikacji i pobranie najnowszej wersji, co zrobiłem. Aplikacja nie pojawiła się. Konsultant stwierdził że muszę zawieźć sprzęt do serwisu. W serwisie wytłumaczono mi że problemem nie jest mój sprzęt, a to co udostępnia serwis SmartHub i polecono mi kolejny kontakt z infolinią

– napisał do mnie coper75.

Dalsze kontakty z infoliniami Samsunga oraz serwisu Ipla nie rozwiązały problemu. Aplikacji nadal nie było widać w modelu HT-E5500, które w lipcu kupił mój czytelnik.

Ipla w sprzęcie Samsunga

Skontaktowałem się z przedstawicielami polskiego Samsunga i bardzo szybko dostałem konkretną odpowiedź. Okazuje się, że Ipla w kinach domowych z serii HT-e4xxx i HT-e5xxx oraz w kinach domowych z odtwarzaczem Blu-Ray z 2012 roku była dostępna. Pojawił się jednak problem.

Wykryliśmy błąd w jej działaniu i przerwaliśmy na krótki czas jej udostępnianie. Obecnie nowa wersja tej aplikacji jest w testach w R&D firmy Samsung i po ich  pozytywnym zakończeniu zostanie udostępniona

– informuje Michal Wojciechowski, Content Services Team Leader w Samsung Eletronics Polska.

Samsung poinformował mnie dodatkowo, że wspomniana aktualizacja ma się pojawić na przełomie września i października. Jeśli zatem posiadacie ten sprzęt i czekacie na Iplę, to uzbrójcie się w jeszcze odrobinę cierpliwości.

Dajcie znać pod koniec września czy producent dotrzymał słowa.