W celu dostosowania polskiego prawa do wymogów Unii Europejskiej Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przygotowało nowe oznaczenia programów telewizyjnych. Obejrzyjcie nowe znaczki.
Najpierw product placement, który w polskiej telewizji będziemy podziwiać jako pomarańczowe „Lokowanie produktu”. Piękne to nie jest, ale będzie dobrze widoczne.
Znak graficzny musi zostać umieszczony zarówno na początku audycji, po wznowieniu audycji po przerwie reklamowej jak i na końcu. Wyświetlony musi być nie krócej, niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak ma być też wyświetlany przez cały czas trwania napisów końcowych.
Nowe będą też znaczki określające kategorie wiekowe. Czy są to zmiany na lepsze?
Mnie najbardziej interesuje kwestia przeźroczystości tych grafik. Ciekaw jestem czy ktoś w KRRiT pomyślał, by znaczni były półprzeźroczyste? Jeśli nie, to znów będą się „wypalały” na plazmach.