W zeszły piątek pisałem o tym, co obejrzymy jako pierwsze w technologii High Dynamic Range. Okazuje się, że duże wytwórnie filmowe muszą uchylić czoła przed dostawcami VOD. Amazon wprowadza HDR jako pierwszy.
Póki co nie ma powodów do wielkiego podniecenia, bo w ofercie Amazon Prime pojawi się tylko pierwszy sezon oryginalnego serialu stacji Mozart in the Jungle. Co więcej będą go mogli obejrzeć tylko użytkownicy Amazona w Stanach Zjednoczonych i tylko poprzez aplikację na telewizorach Samsunga z HDR. Czyli serii SUHD w skład której wchodzą telewizory JS8500, JS9000 (testowany przeze mnie na blogu) i JS9500.
Wybór tego partnera nie jest przypadkowy. Obecnie tylko Samsung ma w sprzedaży kilka modeli paneli z już działającym HDR.
HDR to techniczna innowacja, która zapewnia oszałamiające wrażenia podczas seansu. Jesteśmy bardzo podnieceni mogąc dostarczyć tę niedoścignioną jakość jako piersi
– skomentował w oficjalnym oświadczeniu Michael Paull, zastępca dyrektora działu Digital Video w Amazonie.
Mozart in the Jungle w wersji HDR ma być dostępny dla użytkowników Prime bez dodatkowych kosztów. Pierwszy sezon serialu ma 10 odcinków i został oparty na książce „Mozart in the Jungle: Sex, Drugs, and Classical Music”, w której oboistka Blair Tindall wspomina swoje doświadczenia z uczestniczenia w świecie profesjonalnej muzyki klasycznej.
Nawet jeśli szybkie wydanie pierwszego serialu z HDR jest głównie zabiegiem marketingowym (trzeba być pierwszym przed Netflixem), to informacja cieszy. Akurat Mozart… nie jest serialem wielce efekciarskim, ale i tak zobaczenie Malcolma McDowella, Saffron Burrows, Bernadette Peters, i Gael Garcia Bernala w lepszej jakości będzie przyjemnym doznaniem.
Mała wojna na treść HDR nie zaszkodzi. Oby tylko jej uczestnicy nie szli na ilość i szybkość, ale jakość. Powtórka z 3D byłaby najgorszym, co mogłoby spotkać ten standard.