W grudniu 2011 pomogłem Skąpcowi w przygotowaniu raportu na temat rynku telewizorów. Teraz ponownie użyczam im swojego pióra i wiedzy. A Wam polecam najnowszy raport dostępny za darmo. Znajdziecie w nim sporo fajnej treści.
Raport możecie ściągnąć pod tym adresem. Jest dostępny zupełnie za darmochę w pliku .pdf. Najciekawsze materiał znajdziecie na stronie 26… ale niech będzie, polecam też inne ;)
A oto kilka ciekawych wniosków wyciągniętych z danych na podstawie wyszukiwania w porównywarce cen.
Najczęściej wybieraną wielkością telewizora w okresie od kwietnia do czerwca 2013 r. były 32” (13,53% wyborów internautów). Ponad 10% internautów poszukiwało 40- lub 42-calowych odbiorników, niespełna 9% szukało ekranu o rozmiarze 46”.
Jeżeli chodzi o najpopularniejszego producenta telewizorów to został nim Samsung. Aż 33% internautów poszukiwało odbiornika tej właśnie firmy. Na drugim miejscu uplasowały się telewizory LG z prawie 18% popularnością, zaś najlepszą trójkę zamyka Panasonic – 14,45 punktów procentowych. Zaraz za nim znalazło się Sony (ponad 12%), a pięcioprocentowy próg przekroczyły jeszcze tylko firmy Philips (6,41%) oraz Sharp (5,48%).
W filtrze „Technologia” prym wiodła opcja LED. Aż 75% internautów rozglądało się właśnie za takim odbiornikiem. Telewizory plazmowe zainteresowały już tylko 13% poszukujących, zaś technologia LCD zyskała uznanie tylko 11% użytkowników.
Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że prawie 30% poszukujących telewizora w filtrze „Częstotliwość odświeżania” wybierało 100 Hz, a niespełna 23% – 200 Hz. W przypadku rozdzielczości obrazu internauci w zdecydowanej większości (85,68%) stawiali na opcję 1920 x 1080 pikseli. Tylko niewiele ponad 5 procent poszukujących zdecydowało się wybrać rozdzielczość 2560 x 1080.
Na koniec kwestia dodatkowych funkcji. Czego szukali odbiorcy?
Niemal połowa z nich (45,14%) chciałaby, aby telewizor mógł łączyć się bezprzewodowo z internetem za pomocą Wi-Fi i aby miał możliwość oglądania trójwymiarowego obrazu (42,74%). Opcję „Ethernet”, czyli możliwość łączenia się z internetem za pomocą kabla, wybierało niecałe 4% poszukujących, a 2,51% chciałoby mieć wbudowane DVD.