Pies na 3D

Wpis pochodzi z Multi-bloga.

Czy telewizory 3D podbiły rynek? Niestety, w 2011 roku tylko 10 procent sprzedawanych modeli oferowało trójwymiar –  wynika z badań firmy analitycznej NPD Display Search. W tym roku ma się to nieco poprawić.

Według prognoz, na koniec tego roku co czwarty telewizor na rynku ma być 3D. Ciekawie wygląda przy tym wynik batalii między producentami aktywnego i pasywnego 3D. Ci drudzy, chociaż pasywna technologia pojawiła się dopiero wiosną 2011 roku, mocno gonią producentów 3D z okularami z aktywną migawką, którzy wystartowali ponad dwa lata wcześniej.

Na koniec 2012 roku pasywne 3D ma stanowić 10 procent rynku telewizorów LCD, a aktywne – 11,6 procent. Wszystko w skazuje więc na to, że w przyszłym roku „pasywni” prześcigną konkurencję. Tym bardziej, że o wiele ostrzej grają także w innym segmencie rynku – monitorów 3D, przeznaczonych do gier i rozrywki. Takich wyświetlaczy wyprodukowano w IV kwartale ub. roku 235 tysięcy, a od połowy br. ma ich trafiać na rynek 1,5 miliona na kwartał.

W 2012 roku większą popularność zdobędą też najbardziej zaawansowane (czyli również najdroższe) panele LED 3D. Ich sprzedaż ma wzrosnąć o 138 procent, jest więc nadzieja, że ceny LED 3D zaczną w tym roku spadać.

Wpis pochodzi z Multi-bloga.