Po zajęciu się sprawą Facebooka Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji bierze się za opłaty abonamentowe za odbiorniki telewizyjne i radiowe. Szczególnie te działające w firmach.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz organizacje przedsiębiorców podpisały porozumienie dotyczące popularyzacji opłat abonamentowych za odbiorniki radiowe i telewizyjne. Do porozumienia przystąpiły Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
– czytamy w oficjalnej informacji prasowej, którą można znaleźć na stronie internetowej KRRiT dowiadując się, że porozumienie ma na celu zachęcanie członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do terminowego wnoszenia opłat abonamentowych za ich używanie.
KRRiT tłumaczy, że chce z płacenia abonamentu zrobić etyczną praktykę biznesu. Pieniądze będą pożytkowane na nowe programy, seriale, filmy fabularne i seriale, a te z kolei przyciągną i wyedukują widzów kształtując kompetencje społeczne, a w efekcie pozwalają na bycie lepszym przedsiębiorcą czy pracownikiem.
Wizja jest przepiękna! Szkoda, że w ramówce TVP jakoś znika ona pod naporem przeciętnych programów, głupkowatych seriali i treści robionych bynajmniej nie po to by „kształcenie kompetencji społecznych”.
Sprawa jest prosta. Chodzi o pieniądze.
Zadłużenie gospodarstw domowych i podmiotów gospodarczych z tytułu opłat abonamentowych sięga obecnie 1, 8 mld zł! – mówi Sławomir Rogowski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Z 3,9 mln polskich przedsiębiorstw abonament płaci 168 tysięcy firm. Reszta albo nie ogląda telewizji i nie słucha radia albo ignoruje abonament.
Zapraszam do anonimowej ankiety dotyczącej opłat abonamentowych.
[poll id=”2″]
Źródło: KRRiT
Fot. na licencji CC puzzlemepuzzle Flickr