Od ilu lat oglądamy prototypy przezroczystych i lustrzanych ekranów? 10, 15? Najwyższy czas by wreszcie pojawiły się w masowej sprzedaży. Być może zadbają o to Sharp i Samsung.

Produkty tego typu są już w sprzedaży. Póki co są jednak ograniczonej i oferowane głównie na rynek biznesowy. Jako nośniki reklam czy propozycje dla sklepikarzy, którzy mieliby nimi zastępować szyby sklepowe i w ten nowoczesny sposób urozmaicać witryny.

Jedyne co może to zmienić i wprowadzić lustrzane oraz przezroczyste ekrany do naszych domów, to masowa produkcja i dystrybucja oraz spadek cen. Niedawno pisałem o prototypach Samsunga. Zdaniem koreańskiego Digital Times firma Samsung Display może niedługo ruszyć z masową produkcją tego typu wyświetlaczy OLED. Na starcie niestety nadal z myślą o biznesie.

Wyświetlaczy miały by być na starcie używane przez Chow Sang Sang Group, właściciela około 200 sklepów jubilerskich w Hong Kongu i Macau

– czytam w cytowanym źródle.

Byłyby to mniej więcej takie wyświetlacze lustrzane lub przezroczyste jak w poprzednim wpisie na ich temat.

Wsparcie w popularyzacji takich rozwiązań ma przyjść z Japonii. Firma Sharp zamierza zainwestować w rozwój i promocję przezroczystych paneli LCD tworzonych wspólnie z New Energy i Industrial Technology Development Organization (NEDO). Producent nie udziela informacji na temat procentowej przezroczystości tych wyświetlaczy, ale informuje, że mają one wyświetlać obraz kolorowy, bez tradycyjnych filtrów jak w standardowych panelach ciekłokrystalicznych.

Wszystko to nie brzmi jakoś wielce rewolucyjnie i nadal jesteśmy daleko przez wymianą okien w domu na wersje interaktywne, ale każdy, nawet najmniejszy kroczek w tym sektorze jest mile widziany. Dość już prezentowania prototypów. Czas zaproponować coś konkretnego.