Ta informacja nikogo raczej nie zdziwi, ale tym razem jest poparta konkretnymi badaniami. Agencja J.D. Power and Associates zapytała o zdanie ponad 1000 użytkowników z USA, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupili telewizor HD. Okazało się, że 3D ich, łagodnie mówiąc, nie przekonuje.

Do badania dokopał się Andrzej z Multi-bloga. Okazało się, że przy zakupie zaledwie 11 procent amerykańskich konsumentów zwraca uwagę na 3D.

Dlaczego nie kupujemy telewizorów 3D? Bo są drogie. Nie tylko same odbiorniki, ale również dodatki do nich: okulary, odtwarzacze i oczywiście filmy. A że nawet w bogatych Stanach Zjednoczonych decydującym czynnikiem przy zakupie telewizora jest jego cena, to motywy zakupu nowych sprzętów wyglądają inaczej, niż chcieliby marketingowcy

– pisze Andrzej.

Cena jest czynnikiem decydującym. Wymieniało ją 75% respondentów. Na kolejnych miejscach są:

  • reputacja marki – 60%,
  • pozytywne recenzje – 37%,
  • dobre doświadczenia z marką w przeszłości – 36%,
  • jakość konstrukcji – 33%
  • dostępność – 31%,
  • stylistyka sprzętu – 29%,
  • łatwość użytkowania – 21%
  • i na samym końcu możliwości 3D – 11%.
Okulary 3D dla LG LM670S

Mimo iż możliwości 3D telewizorów HD nadal trafiają w niszę, to nie są głównym elementem branym pod uwagę podczas kupowania odbiornika. Jednym z powodów jest przeważnie wyższa cena takich telewizorów w stosunku do modeli pozbawionych funkcji 3D. Dodatkowo aby oglądać treści 3D trzeba posiadać specjalnie odtwarzacze i okulary. Dodatkowe koszty mogą odgrywać obecnie rolę w przyswajaniu tej technologii

– powiedziała Sara Wong Hilton z J.D. Power and Associates.

To fakt, o którym niedawno pisałem. Skoro w roku 2012 okulary 3D są przez producentów nadal uważane za taki luksus, że nawet robią na ich bazie promocje z dodatkami gratis, to jak tu się dziwić klientom, że nie szaleją na punkcie 3D? Sam telewizor to dostatecznie duży wydatek. Dokładając do niego odtwarzacz Blu-ray, zestaw kilku okularów migawkowych (pasywne są tańsze) i wyższe ceny filmów 3D, nie trudno się dziwić, że wielu odbiorców mówi nie. Szczególnie gdy jak się okazuje 75% z nich ostatecznie decyduje i tak portfelem.

Co myślicie o 3D w salonie?

 

Jako dodatek w badaniu wspomnianej agencji wymieniono popularność technologii. Respondenci kupili:

  • LCD – 41%,
  • LCD LED – 33%,
  • plazma – 19%.

Dokładnie połowa z nich kupiła odbiornika wielkości od 41 do 50 cali.