Comcast to największa sieć kablowa i dostawca Internetu w USA. Teraz ma też ochotę zostać największym innowatorem. Media społecznościowe, aplikacje w chmurze, VOD oraz Internet prędkości 1Gbps pozwalający na ściągnięcie sezonu serialu w półtorej minuty. Zapowiada się nieźle.
Podczas Cable Show w Chicago przedstawiciele korporacji pokazli swoje nowe pomysły na rozwój telewizji kablowej. Oto kilka z nich.
Streaming kablówki
Za pomocą urządzenia Televation będzie można nie tylko odbierać sygnał telewizyjny, ale również rozsyłać go na odległość kilkunastu metrów przez sieć WiFi. Firma współpracuje z Motorola Mobility i kablówkę będzie można oglądać zdalnie na przykład na tablecie Xoom.
Media społecznościowe
Facebook i Skype pojawiają się już w telewizorach Smart TV z dostępem do sieci. Comcast chce te aplikacje oddać w ręce wszystkich użytkowników, nawet tych, którzy posiadają jeszcze telewizory sprzed internetowego trendu. Wystarczy odpowiedni adapter, kamera i pilot do wpisywania tekstu. Skype ma pojawić się już niedługo. Facebook trochę później, bo tutaj nadawca ma znacznie większy apetyt. Chce zrewolucjonizować sposób nawigacji po treściach telewizyjnych dzięki wykorzystaniu aplikacji Facebooka. Profil MyTV pozwalałby na śledzenie ulubionych kanałów i programów, powiadamianie znajomych, wymienianie opinii itp. Być może jest to pierwszy krok ku prawdziwie społecznościowym usługom telewizyjnym.
Bujanie w chmurach
Comcast chce też przenieść wiele funkcji do chmury. Platforma Xfinity TV zamknięta w graficznych ramach bardzo intuicyjnego i chyba najładniejszego menu jakie widziałem, będzie pomagać użytkownikowi przy każdej okazji. Zaoferuje propozycje programów, wspomaganie wyszukiwania i dodatkowe informacje takie jak znane filmy danego aktora czy wyniki sportowe. Wszystko wspomagane przez usługi z chmury. I rewelacyjnie szybkie.
Propozycja Comcasta jest pod wieloma względami rzeczywiście rewolucyjna. Wszystkie te usługi sprawiają, że kablówka i telewizor zmieniają się w coś znacznie więcej niż dotychczas. To już nie tylko usługi pozwalające na obejrzenie ulubionego filmu czy serialu. To społecznościowe centrum multimedialne, które w w swoim idealnym wydaniu ma pozwalać na ustalenie własnych potrzeb i upodobań, a następnie dzielenie się opiniami ze znajomymi i innymi widzami. Kablówka będzie dostosowywała się do nas, a nie odwrotnie.
Jeśli to wszystko będzie działało tak sprawnie jak na prezentacji, to inni nadawcy będą zapewne niedługo uczyli się od firmy Comcast jak zadowalać klienta.
Źródło: Engadget, Multi-blog